FANDOM

Albania - kraj w Europie położony na Bałkanach, który graniczy z Czarnogórą, Kosowem, Macedonią i Grecją. Jego stolica to Tirana. Albania jest 4. najbiedniejszym krajem Europy po Mołdawii, Ukrainie i Kosowie. W Albanii mieszka około 3,2 tys. ludzi, a kraj ma powierzchnię 29 tys. km².

Historia:

W starożytności  Albania nosiła nazwę: Epir. Za czasów Aleksandra Wielkiego Epir graniczył z Grecją i Macedonią.

22 lata po śmierci Aleksandra Wielkiego (301 r. p. n. e.).

W okresie wojen punickich (lata 264-146 p. n. e.) część Epiru należała do Cesarstwa Rzymskiego.

Ono w okresie III w. p. n. e.-II w. n. e. zaczęło się rozprzestrzeniać nie tylko na Europę, ale także na Azję i Afrykę.

Epir został podbity 146 lat p. n. e.

Dacja i Macedonia połączyły się w jedno państwo, które nazywało się: Iliria. Ten kraj w latach 395-397 n. e. został najeżdżany przez Gotów, którzy potem najechali na Rzym.

Przyroda:

Albania ma dostęp do Morza Adriatyckiego. Jest krajem górzystym. 3/4 państwa zajmują góry. Ich pasmo nazywa się Korab, leżące też na terenie Macedonii.

Najwyższy szczyt Albanii też nazywa się Korab. Leży na granicy albańsko-macedońskiej.

Korab ma wysokość 2766 m. n. p. m.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki